انتشارات

 

انتشارات

می 9, 2021

هرگز چانه نزده‌ام و همیشه برنده بوده‌ام

موبایل آرت پراجکتس: مواجهه‌ی شما با گالری و آثار هنری به پیش از ده سالگی‌تان باز می‌گردد. آیا به خاطر دارید که از کجا و با […]
می 2, 2021

برای خرید اثر هنری باید لباس رزم بپوشید و بجنگید

نوید جهانبخش: گرایش‌تان به دنیای هنر از کجا شروع شد؟ علی بختیاری: اگر بر روی کلمه گرایش تاکید داری، شبیه به سوالی برای روانکاوی‌ست. من فکر […]
آوریل 26, 2021

قوانین گمرکی برای صدور و ورود هنر واقعا خنده‌دار است

کامران دیبا: اول باید درباره‌ی مجموعه‌داری توضیحات مفصلی بدهم. بعد اگر در همان چهارچوب سوالاتی داشتید می‌توانید از من بپرسید. شما هم با این روش موافقید؟ […]
آوریل 19, 2021

مجموعه‌دارها هم هیچ احساس مسئولیتی ندارند

نوید جهانبخش: فعالیت‌تان در دنیای هنر چطور شروع شد؟ گرایش‌تان به گالری داری چگونه شکل گرفت؟ شهناز خوانساری: من از زمان مدرسه و دبیرستان عاشق هنر […]
آوریل 13, 2021

مجموعه‌دار باید نگهبان عمل هنرمند باشد

موبایل آرت پراجکتس: در گفت‌وگویی که پیش از این در سایت contemporary-art-collectors با شما شده است گفته‌اید که مجموعه‌داری را در بیست سالگی‌تان ( دهه 90 […]
آوریل 2, 2021

از حراج خرید نمی‌کنم

نوید جهانبخش: اولین اثری که تا به حال خریداری کرده‌اید متعلق به کدام هنرمند بوده است؟ امیرحسین اعتماد: در کل باید بگویم که اول مجموعه‌دار بودم […]
مارس 28, 2021

همه‌مان در آستانه‌ی ورشکستگی هستیم

موبایل آرت پراجکتس: از نظر اغلب آدم‌ها جمع‌آوری مجموعه‌ی شخصی هنری نیازمند داشتن ثروت بسیار است. آیا شما نیز اینطور فکر می‌کنید؟ لیلی گلستان: به هر […]
مارس 8, 2021

از خرید هیچ اثری پشیمان نشده‌ام

موبایل آرت پراجکتس: از چه زمانی و چگونه به جمع‌آوری آثار هنری علاقه‌مند شدید؟ علی توسلی: از حدود چهل و پنج سال پیش، ولی نه به […]
مارس 5, 2021

احترام به رابطه‌ی هنرمند و گالری مهم است

نوید جهانبخش: به عنوان یک دلال هنری و کیوریتور که تمرکزش بر هنر خاور میانه است، چه انگیزه‌هایی دارید؟ چه چیزی در این بین هنر ایران […]
فوریه 28, 2021

خودمان باید فکری به حال خودمان کنیم

نوید جهانبخش: به عنوان یک هنرمند چه عواملی محرک‌های اصلی شما برای جمع‌آوری یک مجموعه‌ی شخصی بود؟ احمد مرشدلو: این دغدغه به سال‌ها پیش برمی‌گردد. در […]
فوریه 23, 2021

مجموعه‌ی من شکل می‌گیرد، شکلش نمی‌دهم

نوید جهانبخش: به عنوان یک هنرمند چه عواملی انگیزه‌ی شما برای گردآوری مجموعه‌ای خصوصی از آثار هنری بود؟ فریدون آو: فازهای مختلفی دارد. قبل از انقلاب […]
فوریه 19, 2021

یک مجموعه‌دار نباید درهم خرید کند

نوید جهانبخش: از نظر بیشتر آدم‌ها مجموعه‌داری برابر با ثروتمند بودن است. آیا شما اینطور فکر می‌کنید؟ کاوه نجم‌آبادی: صد در صد. ن.ج: درباره‌ی نمونه‌هایی مثل […]
ژانویه 30, 2021

موضوع همیشگی رسیدن به آگاهی است

غزاله بداقی: در طول زندگی حرفه‌ای‌تان تا به حال دوره‌ای بوده است که یک بحران فعالیت هنری شما را به کلی متوقف کند؟ مجتبی طباطبائی: بله […]
نوامبر 18, 2020

در حوزه‌ی گالری‌داری ایران آثار فکر کردن به شرایط بحرانی را نمی‌بینم

غزاله بداقی: شما در پروسه‌ی فعالیت هنری خود، دوره‌ای را به یاد می‌آورید که یک بحران شخصی روند زندگیتان را تغییر یا تحت تاثیر قرار داده […]
نوامبر 2, 2020

ما همیشه داریم به سمت بدتر شدن پیش می‌رویم

نوید جهانبخش: به عنوان یک هنرمند آیا در بحران عمومی یا شخصی یا اجتماعی مشخصی روند تولید هنری‌تان متوقف شده است؟ چرا و در چه دوره‌ای؟ […]
اکتبر 9, 2020

آرتیست پشت سر کسی نمی‌ایستد

نوید جهانبخش: از نظرتان هنر چگونه می‌تواند در شرایط بحرانی به بقای خود ادامه دهد؟ شهلا حسینی: اگر بخواهم درباره‌ی بحران فعلی صحبت کنم از آنجایی […]
اکتبر 9, 2020

همه دچار یک نوع تهدید هستیم

نوید جهانبخش: به عنوان یک هنرمند در بحران عمومی یا شخصی مشخصی تا به حال روند تولید هنری‌تان متوقف شده است؟ فرید جهانگیر: تقریبا می‌توانم بگویم […]
سپتامبر 28, 2020

هنرمند بقای خود را خود پیدا می‌کند

موبایل آرت پراجکتس: به عنوان یک هنرمند آیا در بحران عمومی مشخصی روند تولید هنری‌تان متوقف شده است؟ چرا و در چه دوره‌ای؟ بهرام دبیری: بله […]
سپتامبر 27, 2020

ما نقاشان هیچ‌وقت حمایت نمی‌شویم

غزاله بداقی: عده‌ای از هنرمندان معتقدند برای خلق آثارشان نیاز دارند پیوسته با جهان اطرافشان در ارتباط باشند و آن را موثر در روند کاری خود […]
سپتامبر 23, 2020

لذتی که در فرافکنی است در قبول مسئولیت نیست

نوید جهانبخش: درباره‌ی نامه‌ی انجمن گالری‌داران در بحران فعلی چه فکر می‌کنید؟ به عنوان یک هنرمند در موقعیت فعلی چه انتظاری از گالری‌ها دارید؟ هومن مرتضوی: […]
سپتامبر 20, 2020

تمام زندگیم در بحران بوده است

نوید جهانبخش: به عنوان یک هنرمند آیا در بحران عمومی مشخصی روند تولید هنری‌تان متوقف شده است؟ واحد خاکدان: بحران روی آدم‌هایی مثل من تاثیر خیلی […]
آوریل 3, 2020

پرونده رقابت‌ها و جوایز در موسسه چارسوی هنر با حضور فرشته موسوی

پرونده‌ی رقابت‌ها و جوایز نخستین پرونده‌ی پروژه‌های هنر سیار ( The Map ) بود که از تابستان سال هزار و سیصد و نود و هشت آغاز […]
نوامبر 13, 2019

در هنر طبقه‌ی اجتماعی خاصی می‌تواند رشد کند

نوید جهانبخش: به عنوان یک هنرمند نقش رقابت‌ها را در روند حرکت خود چگونه می‌بینید؟ پیام مفیدی: نقش جشنواره برای من ابزاری‌ست برای ایجاد ارتباط بین […]
نوامبر 11, 2019

مشکل بیشتر جایزه‌های ما این است که هویت ندارند

گیتا داوری: نقش جشنواره ‌ها را در روند حرفه‌ای هنرمندان چقدر می‌دانید؟ حمید سوری: یعنی جشنواره‌ها موجب شوند یک هنرمندی حرفه‌ای شود؟ گ.د: خیر اینکه چقدر […]
نوامبر 6, 2019

گالری به دنبال پیش‌بردن فرهنگ نیست

گیتا داوری: برگزیده شدن هنرمندان در رقابت‌ها و بردن جوایز چه‌قدر در انتخاب‌های شما موثر است؟ کوروش اسلامی: برگزیده شدن هنرمند در یک جایزه حتماً موثر […]
نوامبر 4, 2019

جشنواره‌ی فجر جای حضور بینال‌ها را گرفته است

نوید جهانبخش: بر چه اساسی تصمیم می‌گیرید که با چه جشنواره‌هایی همکاری کنید؟ توجه به چه نکاتی از نظر شما درباره‌ی رقابت‌ها ضروری‌ست؟ معصومه مظفری: اول […]
اکتبر 25, 2019

هر هنرمندی صاحب نظر خوبی نیست

نوید جهانبخش: نقش جشنواره‌ها در روند پیشرفت هنرمندان را چقدر می‌دانید؟ بهنام کامرانی: باید دید چه جشنواره‌ای؟ داخلی یا خارجی؟ ولی اصولا جشنواره‌ها به خصوص برای […]
اکتبر 24, 2019

آرشیو یک استراتژی مقاومتی علیه فراموشی‌ و حذف است

گفت‌وگوی گیتا داوری و امیرعلی قاسمی
اکتبر 17, 2019

مهم‌ترین چیز شفاف‌سازی‌ست

نوید جهانبخش: به عنوان یک هنرمند نقش رقابت‌ها و جوایز را در روند حرکتی خود چگونه می‌بینید؟ محمود بخشی: به هر حال من در تعدادی از […]
اکتبر 9, 2019

همه چیز در اجتماع ما سیاسی‌ست

گیتا داوری: به عنوان یک هنرمند نقش رقابت‌ها را در روند حرکتی خود چگونه می‌بینید؟ وحید چمانی: برای من شخصا بعد از جشنواره‌ها اتفاق‌های خوبی افتاده […]